Fortuna SK
Východisko, situácia:
Rebrandingová kampaň zmeny stávkovej spoločnosti Terno (1991) na spoločnosť s medzinárodným pôsobením pod názvom Fortuna.
Konečného spotrebiteľa čakala zmena stávkového systému a viacero pridaných hodnôt, napr. lojalitný klub.
Na trhu v tom čase pôsobia najsilnejší hráči: Niké, Formula a Terno.
Systematicky v tom čase nekomunikuje žiadna zo značiek. Znalostne je Terno na 3. mieste, asociačne je značka prázdna. Segment sa vyznačuje silnou “fluktuáciou” cieľovej skupiny. Očakávaný vstup ďalšieho hráča a online stávkovania.
Cieľová skupina:
muž-stávkar, 18-55r, ABC, silný záujem o šport
Ciele kampane:
1) úspešne uviesť značku Fortuna, budovať pozitívne asociácie
2) udržať kmeň stávkarov = realizovať rebranding plynulou formou, prví budú informovaní stávkari
3) zvýšiť tržby o 20 %
Komunikačná stratégia:
Spočívala v priznaní medzinárodného backgroundu spoločnosti Fortuna a jeho benefitoch.
Vzhľadom na cieľ udržať CS sme kampaň rozdelili do niekoľkých fáz – najprv predinformovať stávkarov o zmene farieb ich obľúbenej značky, potom infofáza na zvyšnú CS a následne image.
Kreatívna stratégia:
Medzinárodná spoločnosť Fortuna s medzinárodným zázemím a vysokým štandardom služieb prináša stávkarom inovácie a množstvo pridaných hodnôt.
Infofáza: vitajte v silnejšom tíme. Fortuna – stavte sa.
Mediálna stratégia:
TV, print, internet, BTL formáty (poster, brožúra)
Výsledok:
1) Fortuna po rebrandingu nestratila žiadneho stávkara, naopak, získala hráčov s vyšším objemom prostriedkov na stávkovanie
2) zmeny najpozitívnejšie hodnotilo stávkarské jadro, pravidelným a príležitostným stávkarom Fortuny sa reklama veľmi páčila, najviac podnietila k návšteve stávkarske jadro
3) Počas kampane stávková spoločnosť zvýšila tržby o 30,4 %.